The story continues… of toch niet?

Zo ongeveer 2 weken geleden heb ik op dit blog mijn verbazing geuit over gebeurtenissen bij de leuke sportfaciliteit waar ik al 2 jaar lid van ben.

Ik had het hier over de sluiting van de horeca gelegenheid hier en hoe hier (niet) mee is omgegaan. Hierin riep ik ook iets dat er totaal niet gecommuniceerd werd door de directie aldaar.

Nu heb ik 9 dagen geleden een email gestuurd (over een ander issue) naar de General Manager van dit etablissement en bij gebrek aan zijn email adres (de logica van naming conventions binnen dit bedrijf is ver te zoeken) heb ik het naar het algemene adres moeten sturen wat door de afdeling sales wordt ontvangen. Hierbij heb ik specifiek neergezet ter attentie van wie het was.

Hieronder integraal het mailtje wat ik heb verstuurd. Tot zo voor het vervolg…..

“”
Goedenmiddag Heer van Dongen,

Naar aanleiding van een paar gebeurtenissen vind ik het hoog tijd worden om een en ander te melden.

De communicatie omtrent het gebeuren van Lokaal heb ik tot nu toe erg mager gevonden.
Er wordt hier erg veel over gesproken bij de leden onderling, maar de staff van David Lloyd weet nergens van en van uw kant horen we ook niets (tot vorige week).

Sterker nog, ik heb u nog nooit gezien bij David Lloyd en ik ben daar gemiddeld 5 tot 7 keer per week.

Mijn verhaal omtrent Lokaal heb ik al in mijn blog geschreven, uiteraard zonder (tot nu toe) de naam van David Lloyd te onthullen.

Afgelopen zaterdag heb ik met mijn team competitie mogen spelen op de thuisbasis van David Lloyd en (al erg genoeg) hebben wij als ontvangende team voor de nodige hapjes en drankjes moeten zorgen en lopen we daar met koelboxen rond om toch je gasten iets voor te kunnen schotelen. De indruk die mensen hebben van David Lloyd als luxe en zeer mooie club is met 10 seconden verdwenen bij onze gasten hierdoor.

Erg storend heb ik het gedrag gevonden van uw sales manager afgelopen zaterdag. Toen wij nog aan het tennissen waren, kwam deze heer (tijdens de game) melden dat de club om 6 uur ging sluiten.
De afspraak is altijd geweest dat na de laatste partij er nog 1 uur is voor de leden en gasten om nog wat te drinken, douchen of wat dan ook.
Deze opmerking kwam dus zeer ongepast en ook nog eens tijdens een wedstrijd.
Sterker nog, tijdens het nuttigen van een drankje en een hapje met onze gasten en buiten ons team nog 2 andere teams met hun gasten, hebben wij moeten kijken naar uw sales manager die in het bar gedeelte met een lang gezicht rondliep, zat te telefoneren en erg moeilijk te kijken omdat wij niet het fatsoen hadden om om 6 uur alle partijen al te hebben gespeeld en direct naar huis te gaan.

Als deze goede jongen afspraken heeft staan voor de zaterdagavond, moet je niet op dezelfde dag ook “afsluitdienst” hebben.
En als je dan niet uitkomt met je afspraken, dan zorg je op dat moment niet je “lange gezicht” toont aan je gasten, maar neem je plaats achter de receptie.
Van een commerciële man verwacht ik toch dit soort gedrag niet.

Ik hoop dat u hiermee wat kunt als opbouwende kritiek en ik hoop van ganse harte dat het niveau van service en beleving enorm omhoog gaat de komende tijd, want ik vrees voor het ledenaantal. Legt u uw oor maar te luister in uw club en u zult een hoop horen.

Alvast een fijne avond en wellicht tot ziens.

Met vriendelijke groet,
En dan nu het vervolg…..
Het enige vervolg wat er tot nu toe is geweest is een ingesproken bericht op mijn voicemail op 10 mei om 13:13 uur (wel binnen 24 uur, dat dan weer wel) van de betreffende sales manager. Hij verzocht mij om terug te bellen omdat het in de mail ook over hem ging. Maar hij zou het persoonlijk dezelfde dag of anders de volgende dag nog eens proberen.
Ik heb geen behoefte om deze goede jongen terug te bellen. Ik heb mij in de mail gericht naar zijn leidinggevende en van hem verwacht ik dan ook in eerste instantie een reactie. Ik krijg zo het gevoel dat deze General Manager het mailtje niet eens onder ogen heeft gekregen.
Maar goed, we zijn nu 8 dagen verder en ik heb nog niets gehoord. Niet van de General Manager en ook niet van de sales manager die beloofd had om uiterlijk 11 mei nog eens contact op te nemen.
Wat moet ik hier nu mee? Het gedrag wat hier vertoont wordt gaat zo tegen al mijn gevoel in van hoe je met klanten om moet gaan. Verstoppertje spelen is geen optie, dames en heren!
En begrijp me goed, beste lezer. Het is mij helemaal niet te doen om deze club in een kwaad daglicht te stellen. Maar als iemand je probeert te helpen met een stukje opbouwende kritiek en deze persoon geeft aan wat er leeft binnen de club, wat je zelf niet in de gaten hebt, dan ga je het gesprek toch aan?
Ik zal maar weer een stapje hoger in de boom gaan klimmen van de organisatie. Denk dat ik dan in Engeland terecht kom. Daar hebben ze normaliter wel het fatsoen om een klant te woord te staan.
Ik nodig trouwens eenieder uit om op dit blog zijn of haar mening of (opbouwende) kritiek te geven. Wellicht wordt het ooit opgepikt dat er toch een ander besproken wordt op dit mooie Internet.
Slaap maar rustig verder, dames en heren in Veldhoven.
Fijn weekend allemaal.
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: