Infinite Inspiration

Al een gehele tijd denk ik erover na wat mij nu dagelijks bezig houdt. Mensen die mij kennen horen mij altijd roepen dat de ultieme klantbeleving het hot item van de jaren 10 is. De meesten knikken dan begrijpend, maar ik merk dat bij de meesten die gevoel nog niet helemaal leeft. Totdat je gaat uitleggen wat deze ultieme klantbeleving dan inhoudt. Of zoals ik het altijd noem: The Ultimate Customer Experience..

Google maar eens op internet, kijk op linkedin groepen en je wordt al helemaal doodgegooid met CEM, CX en allerlei van dat soort termen. En toch is dit niet hetgeen wat ik voor ogen heb. Al deze sites, met hun beste bedoelingen, refereren toch steeds aan “het after Youp van ’t Hek tijdperk” en de perikelen van zijn zoon bij T-Mobile. Of anders gezegd; hoe gaan de grote bedrijven tegenwoordig om met klanten, hoe klantvriendelijk zijn we etc.

Maar klantbeleving is iets heel anders. Dit kan de lokale kruidenier (bestaat die uberhaupt nog) en de kleine middenstander ook geven. Het gaat hier om wat voor gevoel krijgt een klant bij een merk, een winkel of een product.

Het mooiste voorbeeld op grote schaal blijft toch wel Apple, maar dit is van een hele andere orde, dus hier ga ik nu even niet op in.

Klantbeleving komt voor een deel ook uit de inspiratie die je haalt uit het leven, je medemensen, de producten en bedrijven om je heen. Het gaat maar door. Hoe vaak denk ik de laatste tijd niet hoe goed en hoe slecht sommige bedrijven het doen op het gebied van klantbeleving en wat voor impact heeft dat op je als consument?

Ik kan me nog een incident herinneren wat ik meer dan 10 jaar geleden had met een kabelmaatschappij die TV, Internet en telefoon biedt. Deze partij heeft het destijds zo bont gemaakt dat ik er nog niet naar terug ga al krijg ik er geld bij. En dan ben ik niet haatdragend of wraakzuchtig.

De mooie voorbeelden van klantbeleving blijven mij voor lange tijd bij. Ultiem voorbeeld is Carglass, die mij keer op keer weer mijn verwachtingen laat overtreffen. Bij een dergelijke beleving kijk je de volgende keer bij glasschade niet wie de goedkoopste is, maar je belt blindelings Carglass.

Dit gezegd hebbende ben ik tot de conclusie gekomen om deze gevoelens van inspiratie en klantbeleving ook over te brengen op andere mensen. Hoe en op welke manier ik dat ga doen, zal ik in dit blog met jullie gaan delen.

Ik nodig eenieder dan ook uit om mee te discussieren over mijn plannen en op deze manier kan ik voldoende feedback verzamelen om mijn nieuwe venture leven in te blazen.

De tegenprestatie van mijn kant? Binnen afzienbare tijd zal er iets gecreëerd worden waar u, als lezend publiek, oneindig veel inspiratie uit kan halen.

Dus vanaf vandaag de nieuwe kreet voor mijn blog en company slogan: Infinite Inspiration.

Fijne Pasen!

Iztok

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: